ZAPRASZAMY NA WARSZTATY LITERACKIE

Termin: 17.11.2019

JUBILEUSZ 25-LECIA ISTNIENIA PIERWSZEJ W POLSCE SZKOŁY PISARZY
ZAPRASZAMY NA WARSZTATY LITERACKIE

prowadzone przez absolwentów Podyplomowych Studiów Literacko-Artystycznych UJ
17 listopada, godz. 15.00 – 18.30, Wydział Polonistyki

Agnieszka Żelazko: Początkujący pisarz w świecie mediów (ul. Gołębia 16, s. 42)

• Jak działa współczesny świat mediów tradycyjnych i społecznościowych
• W jaki sposób samodzielnie budować swoją markę osobistą
• Jak dotrzeć do dziennikarzy i zainteresować ich swoją twórczością
• W jaki sposób samodzielnie przygotować materiały prasowe o sobie i swojej twórczości.
• Jakie materiały prasowe powinny otrzymać agencje prasowe, media ogólnopolskie, regionalne, a jakie pisma branżowe i literackie
• Kiedy dzwonić do dziennikarzy, jak z nimi rozmawiać
• W jaki sposób komunikować się w mediach społecznościowych
• Jak robić płatne kampanie w mediach społecznościowych, by były one tanie i efektywne
• Jak współpracować promocyjnie z wydawcami
• W jaki sposób pozyskiwać patronów medialnych do własnych książek
Chęć uczestnictwa w warsztatach należy zgłaszać pod adresem mailowym: agnieszka.zelazko@gmail.com

Michał Kozłowski: Warsztaty pisania tekstów piosenek (ul. Gołębia 20, s. 18)

• Czym jest i jak powstaje tekst do piosenki
• Co to jest warsztat tekściarza
• Główne składowe tekstu: temat, przekaz i szlagwort
• Jak dobrze rymować i skąd czerpać inspirację
• Korekta, redakcja tekstu piosenki
• Ćwiczenia praktyczne. Piszemy własny tekst
• Publikacja utworu
• Prawo autorskie
• Historia polskiego tekściarstwa

Zgłoszenia wraz z przesłaniem dwóch własnych tekstów należy przesyłać na adres: tekstydopiosenek@gmail.com Ilość miejsc ograniczona.

Jola Jarecka: Warsztaty prozatorskie (ul. Gołębia 20, s. 20)

1. Budowanie historii i postaci na podstawie zdjęcia, fragmentu listu, artykułu z gazety 
2. Analiza i korekta nadesłanych tekstów. Skoncentrujemy się na bohaterze, dialogach, dźwiękach, zapachach i symbolach
3. Okiem autora i okiem czytelnika. Jak emocje postaci postrzega autor, jak odbiera je czytelnik Konieczność zdystansowania się do własnego tekstu. Proces dojrzewania, zamykania fabuły Wiarygodność opowieści
4. Chirurgiczne cięcia – jak skrócić, skondensować tekst, żeby był ciekawszy. Rola detalu, słowa, pobudzające zmysły

 

Zgłoszenie wraz z krótką prozą (do dwóch stron) inspirowaną reklamą z dwudziestolecia międzywojennego (poniżej) przesyłać na adres: jolajarecka@interia.pl

Data opublikowania: 29.10.2019
Osoba publikująca: Janusz Smulski